Right next 2 you - Chapter 1

Dear self respect, Sorry about last night.
With regret, Alcohol.



Jag öppnade dörren försiktigt och tanken var att smyga in tyst. Jag misslyckades direkt, som allt annat i livet, vad hade jag förväntat mig? Jag ramlade in i hallen och höll fast mig i en dörrkarm. Jag vinglade till lite lätt när jag försökte ta mig upp för trappan. När jag skulle placera mitt högra ben på det sjätte trappsteget hände det som verkligen inte fick hända, klacken på den ena skon hamnade utanför trappsteget och jag var alldeles för full för att hålla balansen, jag föll. Det smällde till, riktigt högt. Jag var fortfarande vid medvetandet och trots all alkohol i kroppen och den hårda smällen kunde jag fortfarande inse att hon måste ha vaknat. Det spelar ingen roll hur mycket vodka, hur många flaskor öl eller hur stora glas vin hon hade fått i sig under den långa kvällen eller snarare natten jag var borta, hon måste ha vaknat och hon måste vara riktigt jävla sur. Jag ställde mig upp på mina fötter som gjorde ont efter flera timmars dansande i skyhöga klackar. Jag skyndade upp och in på mitt rum. Det kändes som om mina ben kunde vika sig och svika mig vilken sekund som helst. Jag öppnade dörren till mitt rum och stängde den efter mig. Jag gled ner längst väggen och la mig på golvet, helt slut. Jag suckade ut djupt och hasade mig fram till garderoben och tog fram en liten flaska sprit som jag tagit från Karin, hon är egentligen min mamma, men han är verkligen inte som en för mig. En mamma ska ge sitt barn kläder, mat och kärlek inte en knytnäve i ansiktet, blåmärken och hat. Jag tog en stor klunk och slöt mina ögon. Jag vaknade snabbt efter av tunga steg i trappan. Fan, fan, fan, fan, fan - hon hade vaknat. Mitt hjärta började slå snabbare och min hjärna började tänka på vad hon skulle göra ikväll. Skrika, slå , sparka? Eller hade hon faktiskt en bra kväll utan alkohol? Nej, jag tror inte det. Hon slog upp dörren och hon har aldrig sett så sunkig ut. Jag hasade mig bakåt i rummet. Jag undvek att kolla på henne och istället ner i trägolvet, täckt av en smutsig, gammal heltäcknings matta.

"Kolla på mig, KOLLA PÅ MIG I MINA ÖGON!" Var orden som kom ut ur hennes mun.

Jag kunde känna hennes andedräkt och lukten av alkohol. Jag var för rädd för att inte göra som hon sa. Jag kollade på henne, ett par rödsprängda ögon med stora svarta ringar under kollade tillbaks på mig.

"VAR FAN HAR DU VARIT?" Hon gick sakta närmare mig, "ÄR DET DÄR MINA SKOR? VA?"
Jag mumlade tyst fram ett "ja" utan att kolla på henne. Personen som hade förstört mitt liv, totalt.
"JAG HÖR INTE, VA SA DU?"
"J Ja, det är dina skor." Stammade jag fram.

Jag höjde min blick för att se hennes reaktion, hon var närmare mig än vad jag hade förväntat. Hon slet av mig mina klackar och kastade dom hårt i min mage, jag bet i hop och stönade av smärtan. Hon gick fram, ett par centimeter från mitt ansikte och slog till mig hårt rakt i ansiktet. Jag tog i mot slag efter slag. Tillslut gick hon, jag rörde inte på mig innan jag hörde dörren smällas igen på nedre våningen. Jag kastade en blick i spegeln och såg vilka stora märken jag hade fått, jag torkade bort blodet på kinderna och kröp ner i sängen och kollade på klockan. 04.26. Jag somnade snabbt efter.


Första kapitlet, vad tycker ni, bar eller dåligt? Vad tror ni kommer hända och
hur kommer hon träffa Justin senare i novellen? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte spännande! :)

2011-05-14 @ 17:10:51
Postat av: Lisa

Meeeeeer! :D

2011-05-14 @ 17:11:21
Postat av: Belieber

gud så bra ni skriver. Jag kommer stalka den här novellen helt klart! :P

2011-05-14 @ 17:23:01
Postat av: Amanda

bra! mer! :D

2011-05-14 @ 20:06:26
Postat av: Camilla

überbra!!!

Nu måste jag ha mer ;)

2011-05-15 @ 14:03:47
Postat av: Siri

fan va bäst novell, helt annorlunda än dom andra brukar börja! Sluta aldrig skriva! :)

2011-05-15 @ 14:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0